AKCJE SPOŁECZNE

Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”

Grafika: 4 zdjęcia z atrybutami różnych niepełnosprawnością: u góry: 1. na żółtym tle kaszkiet i ciemne okulary 2. na turkusowym tle migające dłonie, u dołu 3. na pomarańczowym tle fragment układanki z puzzli, na którym widać twarz kobiety z zespołem Downa, 4. na niebieskim tle wózek inwalidzki. Obok napis: Niepełnosprawność. Niewidzialność? Niepełnosprawność to jedna z moich cech. Nie jedyna. Zauważ mnie i moje potrzeby.

Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami ma za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.
W ramach kampanii powstało i jeszcze powstanie szereg materiałów (plakaty, filmiki, wywiady, wystawa, itd.), których spójny przekaz zwiększa wiedzę oraz kładzie nacisk na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami. Poprzez wizualizację życiowych sytuacji chcemy edukować i budować obywatelskie społeczeństwo bez barier.

Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018r, tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych, w tym Dolnośląski Ośrodek Polityki Społecznej i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.

Celem działania jest zwiększenie wiedzy i świadomości mieszkańców Wrocławia na temat rzeczywistych potrzeb osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej (ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów komunikacji miejskiej) oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wprowadzanych w przestrzeni publicznej (np. środkach transportu, na parkingach, w obiektach kultury, urzędach, szkołach, uczelniach, na przystankach i w biurach).

Organizatorzy kampanii mają nadzieję, że dzięki kampanii wzrośnie np. poziomu akceptacji i zrozumienia pasażerów wobec udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami stosowanych w pojazdach miejskiej komunikacji publicznej.

 

Źródło oraz więcej informacji na stronie: https://wro-ngo.pl/kampania-na-rzecz-integracji-osob-z-niepelnosprawnosciami/